twitter
rss

Semalam dah jumpa SV so bermakna, secara rasminya semalam dah bermulalah perjalanan rasmi aku sebagai pelajar PhD. Secara x rasmi dah lama bermula sebelum aku preggy lagi tapi masa tu org kata not in a serious move laaa. huhu. Boleh pula mcm tu ek?

Aku sebenarnya cuba nak propose tajuk sendiri tapi SV mcm x berapa nak setuju walaupun dia cakap dia open untuk bincang dengan aku. To me, dia lebih suka kalau aku buat tajuk yang dia cadangkan. Aku bukannya x nak buat tajuk dia, cuma aku nak cuba dulu dengan tajuk aku sendiri. So, prof minta aku beri time-frame bila aku boleh tunjukkan hasil daripada perbincangan aku dengan dia berkenaan tajuk yg aku propose tu. Max period, within 2 weeks la, tu tempoh yg terbaik aku boleh bagi sbb akupun x nak drag masa byk sngt nanti aku gak yang rugi!

Kalau aku nilai pro n con antara tajuk sendiri n tajuk SV, bnyk benda yg aku kene buat if aku insist tuk buat tajuk sendiri sedangkan tajuk SV tu, aku da bule mulakan experiment kat hospital! Bak kate prof, tajuk aku tu at least memerlukan ground study from 3 to 6 months and dia sendiri x boleh nak guide bnyk since bidang tu di luar daripada usual works dia. Okay, part yg x boleh nk guide byk tu la yg aku x brapa nk suka tu. Sebabnya, klu dia boleh guide byk2, tkdela aku jadi mcm anak ayam kehilangan ibunya! Apa gunanya istilah SV klu dia x supervise n guide dgn baikkan?

0 comments: