twitter
rss


Ya Allah, betapa rindunya aku kat dia, si kecil yg masih belum mengenal dosa, si kecil yg masih tidak mengetahui apa-apa ttg dunia luar, si kecil yang aku kandung dan bawa selama 38 minggu dan 5 hari!

Sob3...Buat kali keduanya, aku n hubby hntar Fahim ke taska. Sepertimana kali pertama dulu, berjurai-jurai air mata aku jatuh masa dlm kereta. Walaupun aku punya kesempatan untuk menjaga Fahim sehingga umur dia 4 bulan lebih, tp still sayang ibu pd anaknya menyebabkan amat sukar utk aku melepaskan dia. Hubby kata aku sbg uminya perlu kuatkan semangat! BETUL! Hubby kata lagi, akukan tgh smbung belajar, bukannya aku bazirkan masa buat perkara yg sia-sia. BETUL! Dan hubby cuba menceriakan aku dgn kata-kata perangsang yg lain.( Terima kasih abang!) Moral support dr hubby mmg amat diperlukan tetapi kesedihan aku melepaskan anak sendiri pd jagaan org lain tidak akan hilang sebegitu mudah!

Perkara yg paling aku tekankan pd teacher td ialah supaya tengok2kan Fahim selalu takut2 dia terjaga sbbnya dia tgh tidur masa aku tnggalkan tadi. Sejak dah bijak meniarap ni, bangun tidur jer, klu terlambat dalam seminit nk jengok dia, confirm da meniarap dah. Aku cuma risau bab muka dia tu. Fahim suka sngt licking permukaan lantai ke, tilam ke, apa2 lah yg ada kat bawah dia. Satu lagi, of course la psl safety dia. ? Ya Allah, KAU lindungilah anak ku dari sebarang bahaya dan kecuaian manusia. Amiiiiin!

Mcmmana la reaksi Fahim bila bangun tidur nnt. Celik mata, bukannya umi dia yg dtg tp stranger! Huhu, ciannya buah hati umi ni. Sob3...Last time hantar, dia da bangun, hisap2 penumbuk tgn dia tu. Masa tu, serah kat teacher, x takutpun, nangis pun tak. But this time, since he gains ability to flip his body, is there any possibility that his brain also developing to some extent; that he can now differentiate between familiar faces and strangers? Since, hari ni aku ada kelas dr jam 5 hingga 8mlm, bermakna dekat 13 jam lebih aku takkan ketemu buah hati aku ni! LAMANYAAAAAAAAA! Huwaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Ya Allah, berikan aku kekuatan Ya Allah. Berikan aku kekuatan Ya Allah. Berikanlah aku kekuatan...

Fahim Amzar, masa tanpamu di sisi umi, akan umi gunakan sebaik yg mungkin! Tetapi yg pasti dan akan selalu ada sungguhpun kamu berada dekat sekali dgn umi ialah RINDU!
Umi
RINDU
kamu! Always....


0 comments: